Górnik Zabrze czwartą siłą mediową w ekstraklasie

Zabrzański klub jest czwartą siłą mediową w rodzimej ekstraklasie – tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Pentagon Research. Wartość mediowa Górnika została oszacowana na poziomie ponad 31,5 mln zł. Biorąc pod uwagę tylko liczbę ekspozycji, to Górnik z wynikiem 10379 zajmuje drugie miejsce za Legią – podała oficjalna strona zabrzańskiego klubu.

Łączna wartość ekspozycji marek sponsorskich oraz partnerów klubów Ekstraklasy w polskich kanałach telewizyjnych wyniosła 421.442.863 złotych, co zostało osiągnięte w wyniku 121.087 wystąpień logotypów sponsorskich. Największą wartość mediową, ponad 56 mln złotych uzyskała Legia Warszawa. Legia była tym samym najczęściej pokazywanym przez kanały telewizyjne klubem piłkarskim w Polsce. Dużą zasługę w wysokości ekwiwalentu miały otwarte transmisje meczów tego klubu prowadzone przez TVP. Przed zajmującym 4. lokatę Górnikiem znalazły się jeszcze Śląsk i Lech. Z kolei biorąc pod uwagę tylko liczbę ekspozycji, to Górnik z wynikiem 10379 zajmuje drugie miejsce za Legią.

Raport został wykonany w ramach stałego badania Pentagon Sponsor Track monitorującego wystąpienia sponsorów podczas wydarzeń sportowych transmitowanych przez polskie stacje telewizyjne. Standardowo monitorowane są wystąpienia poszczególnych marek w stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVP Info, TV Polonia, TVP Sport, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport News, C+Sport, Nsport, C+Family, TV4. Pod uwagę brane są programy sportowe, w tym wiadomości, w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców.

Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątków monitorowani są główni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce. Wartość mediowa wyliczana jest na podstawie średniego CPT dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów telewizyjnych, podczas których eksponowane były marki. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności). Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu. Wartość mediowa pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść, chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy.

Źródło: marketing-news.pl

Add Comment

Click here to post a comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.