Międzynarodowa agencja MP & Silva została doradcą Ekstraklasy S.A. przy sprzedaży praw mediowych na rynku krajowym i międzynarodowym. Umowa podpisana została na 6 lat i dotyczy sprzedaży praw od sezonu 2015/2016 – podała oficjalna strona Legii Warszawa.
Przypomnijmy, że obecnie 100% praw do pokazywania Ekstraklasy w sezonie 2013/2014 posiada platforma nc+.
– Już od kilkunastu miesięcy usilnie pracowaliśmy nad wytworzeniem najbardziej korzystnego dla Klubów modelu dystrybucji praw mediowych na kolejne sezony. Efektem tych prac jest nawiązanie współpracy z renomowaną agencją MP & Silva. Jednak to dopiero początek drogi do finalnej sprzedaży praw do pokazywania Ekstraklasy w sezonie 2015/16 i kolejnych. W kolejnych tygodniach z pomocą agencji wejdziemy w fazę bezpośrednich rozmów z nadawcami – zapowiada Bogusław Biszof, Prezes Zarządu Ekstraklasy S.A.
Współpraca Ekstraklasy i MP & Silva dotyczy wszystkich scentralizowanych przez spółkę praw mediowych, tj. praw telewizyjnych, mobilnych i internetowych, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
– Rozważaliśmy równolegle kilka opcji sprzedaży praw. Ostatecznie zarekomendowaliśmy Klubom podpisanie kontraktu doradczego z sumą gwarantowaną, która w każdym roku obowiązywania umowy da Klubom znacząco wyższe środki niż do tej pory. Jeśli w toku negocjacji agencji uda się uzyskać wyższe kwoty niż suma gwarantowana, ewentualna nadwyżka będzie proporcjonalnie podzielona pomiędzy Ekstraklasę a doradcę – wyjaśnia Bogusław Biszof.
Add Comment