eSport VS sporty tradycyjne

a man sitting at a table using a computer
Photo by Tima Miroshnichenko on Pexels.com

Popularność elektronicznego formatu sportu, a mianowicie eSportu, z roku na rok zdobywa nowych horyzontów. Ten trend jest spowodowany nie bez powodu i wynika z faktu, że współczesny świat przygotowuje się do pełnej decentralizacji, gdyż ramy są tworzone tylko przez nas! Jednak reakcja przedstawicieli tradycyjnych sportów do tego nowego kierunku nie zawsze jest jednoznaczna. A głównym powodem tego jest całkowita konkurencyjność tak młodego kierunku, gdyż już dziś podobne eMistrzostwa gromadzą ogromne stadiony piłkarskie widzów oraz dziesiątki milionów fanów w online, a pule nagród takich gier sięgają nawet 50 milionów dolarów. Jaka jest różnica między tymi dwoma obszarami i czy można utożsamiać eSport z tradycyjnymi sportami – сzytaj dalej! 

Warto powiedzieć, że eSport warto uznać za prawdziwy sport z różnych powodów: naukowych, psychologicznych i fizycznych. Dzisiaj rozważymy ten kierunek na różnych płaszczyznach, rysując podobieństwa z różnymi przedstawicielami sportów tradycyjnych! 

 – Przede wszystkim gracze doświadczają dużego obciążenia psychicznego i fizjologicznego podczas turniejów i zawodów. Ponadto uczestnicy eSportu muszą wykorzystywać zwinność, koordynację ręka-oko oraz wiedzę na temat taktyki, aby odnieść sukces w grze eSportowej.

Nowoczesne zawody e-sportowe odbywają się zarówno w formacie prawdziwego spotkania, jak i w formacie online, które można oglądać w transmisji online na portalu – https://vulkan39.bet/pl/sports/volleyball. Tutaj, podobnie jak w innych sportach, gracze muszą być szkoleni i rozwijani, aby występować w ogromnym stresie. I chociaż eSport jest dość młodym kierunkiem, możemy już zauważyć, że wielu profesjonalnych graczy tradycyjnych sportów odchodzi do eSportu.

Innym powodem, dla którego eSport jest uważany za prawdziwy sport, jest sprzęt, który pozwala konkurować (na przykład monitory, klawiatury, myszy do gier). W pewnym sensie e-sportowcy dzielą się z zawodowymi sportowcami czymś, co ma związek z ich zdrowiem, chociaż eSportowcy mogą grać gdziekolwiek komputerze osobistym, a nie na arenie sportowej lub boisku. 

Warto również zrozumieć, że eSport jest podobny do sportu klasycznego, także dlatego, że wymaga od profesjonalnych graczy wysokiej wydajności. Jednak ci gracze nie mają określonych ograniczeń wiekowych ani płciowych i niekoniecznie są częścią zespołu. Ponadto w eSporcie profesjonalni gracze nie budują swoich strategii, grając w eGry, ale zamiast tego podejmują decyzje w imieniu swoich zespołów. 

Profesjonalni gracze eSportowi muszą stawić czoła różnym wyzwaniom podczas zawodów. Oni, podobnie jak wszyscy ludzie, mogą potrzebować zarządzać swoimi emocjami, aby grać pod presją i stresem psychicznym meczu. W tym sensie profesjonalni e-sportowcy nie różnią się od profesjonalnych piłkarzy.

Jakie są rodzaje eSportu?

Liczba różnych rodzajów eSportu jest ogromna. Na przykład w League of Legends (LoL) I Dota 2 może uczestniczyć ponad 100 milionów graczy, a CS:GO ma aktywną bazę graczy około 30 milionów.

eSport bukmacher Vulkan Bet pokazał ogólne statystyki ze świata, które wskazują, że średnia liczba jednoczesnych widzów wynosi ponad 565 milionów, co oznacza, że prawie jedna czwarta całej populacji ogląda dowolną rozgrywkę każdego dnia. Liczba wyświetleń również na portalu również rośnie, ponieważ gry takie jak CS:GO I League of Legends nadal zyskują na popularności, pomimo krytyki ze strony społeczności z powodu niewystarczającej głębokości rozgrywki.

Istnieje kilka różnych rodzajów e-sportu. Podobnie jak w tradycyjnych sportach, niektóre kategorie mają swoje własne cechy i kierunki. W szczególności eSports FPS (First Person Shooter), taki jak Counterstrike: Globalna Ofensywa, PLAYERUNKNOWN ’ S Battlegrounds (PUBG), Call of Duty, Apex Legendsi Rainbow Six Siege wyróżnia się niezwykle trudną rozgrywką i dużą liczbą graczy rywalizujących ze sobą w tym samym czasie. 

Add Comment

Click here to post a comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.