Najpopularniejsze w Polsce streamingowe serwisy

netflix on an imac
Photo by cottonbro on Pexels.com

Poznaj najlepsze i najpopularniejsze serwisy streamingowe wybierane przez Polaków. Sprawdź, jakie są najczęściej przez nich wybierane.

Popularne serwisy streamingowe w Polsce

Polskie serwisy streamingowe stały się już integralną częścią kampanii marketingowych zarówno dużych marek, jak i zupełnie nowych marek, które chcą skorzystać z wyjątkowo dynamicznego trendu telewizji na żądanie. Lokalny klient chętniej korzysta z usług lub produktów, które podświadomie łączą się ze spersonalizowaną ofertą filmów i seriali, którą dzieli jedno kliknięcie przycisku „odtwórz”. Czemu? Telewizja streamingowa w Polsce przyzwyczaiła przede wszystkim młodszą publiczność do wolności wyboru, co sprawia, że ​​odbiór reklam i umieszczanie jest znacznie bardziej „zjadliwy” niż w tradycyjnych mediach. Na jakie platformy powinien zwrócić uwagę każdy zespół kreatywny, a także czy jest to ciekawa alternatywa do spędzania czasu oprócz grania w gry hazardowe w casino online?

Polski rynek usług streamingowych w liczbach

Obecnie w Polsce, tradycyjna telewizja dużo traci na rzecz platform streamingowych. W okresie pandemii COVID, szczególnie młodsze grupy widzów chętniej kupowały abonamenty VOD, choć telewizja na żądanie powoli staje się trendem rodzinnym. Według badań, aż 26% polskich gospodarstw domowych płaci za dostęp do streamingu. Należy wziąć pod uwagę ryzyko niedoszacowania i widzów, którzy dzielą dostęp do konta nie do końca zgodnie z regulaminem platformy, dla kilku osób.

Nieco bardziej pesymistyczny scenariusz proponują autorzy raportu McKensey — „Cyfrowi Polacy”. Badania z 2020 roku pokazują, że widzowie krajowi wciąż pozostają w tyle za Francuzami, Brytyjczykami i Amerykanami, którzy deklarują przewagę treści na żądanie od 60% do 80%. To pokazuje, że rynek platform streamingowych w Polsce to nisza z dużym potencjałem. Aż 95% gospodarstw domowych, które regularnie korzystają z pakietów płatnej telewizji i jednocześnie płacą za treści VOD, nie zamierza zmieniać dotychczasowej oferty. To bardzo dobry sygnał dla potencjalnych reklamodawców.

Na jakich urządzeniach Polacy najczęściej korzystają z serwisów streamingowych? Oczywiście nie dziwi popularność laptopów czy urządzeń mobilnych, ale stosunkowo duża grupa specjalnie wyposażyła się w tradycyjne telewizory do oglądania VOD w wyższej rozdzielczości. Według wyliczeń zespołu Nielsena w 2020 roku na taką strategię zdecydowało się 15% gospodarstw domowych. To prawie dwukrotnie więcej niż rok wcześniej, kiedy to 8% rodzin deklarowało podobne preferencje. A co z samymi platformami? Warto podkreślić, że klienci krajowi nie ograniczają się tylko do globalnych graczy, ale również chętnie sięgają po ofertę lokalnych dystrybutorów. Szczegóły prezentujemy poniżej.

Netflix

Ta platforma działa w Polsce od 2016 roku i według wyliczeń portalu Wirtualnemedia.pl w styczniu tego roku odnotowała 6,45 mln stałych użytkowników, co daje jej 22,26% udział w rynku. To także ogromny skok w porównaniu z zeszłorocznym latem, kiedy z polskiej wersji Netflixa korzystało ponad 4,5 miliona widzów.

Netflix posiada też największą bibliotekę filmów i seriali spośród wszystkich konkurentów na polskim rynku. W drugiej połowie 2020 roku w krajowej wersji platformy znalazło się 3398 produkcji, w tym 2317 filmów i 1081 seriali. Nie zmienia to jednak faktu, że najchętniej oglądane przez platformę produkcje zajmują czołowe pozycje w ogólnopolskich rankingach, a są to między innymi takie tytuły jak. „Queen’s Gambit”, „House of paper” czy „Wikingowie”.

Co najbardziej wyróżnia amerykańską platformę na tle konkurencji? Przede wszystkim skuteczne działania lokalizacyjne, czyli spoty z zaangażowaniem polskich celebrytów, liczne nawiązania kulturowe i narodowe produkcje. Netflix w Polsce jest dostępny w ramach jednego z trzech pakietów: podstawowy, standardowy oraz premium.

HBO GO

Platforma HBO GO działa na polskim rynku od 2010 roku i oprócz głównej biblioteki kanałów oferuje m.in. produkcje Cinemax. W styczniu 2021 roku platforma przyciągnęła ponad 2,8 mln użytkowników, co przełożyło się na 8,27% ogólnego zasięgu. Witryna co roku odnotowuje niewielkie wzrosty, ale nie są one tak widoczne, jak Netflix. Na przykład rok wcześniej polska wersja HBO GO miała nieco ponad 2,68 mln użytkowników.

Nie oznacza to jednak, że widzowie unikają HBO GO. Platforma postrzegana jest głównie przez pryzmat wartościowych produkcji, na przykład polski serial „Wataha” czy „Gra o tron”. W polskiej bibliotece znajdziemy ponad 800 filmów z lektorem, dubbingiem czy napisami.

Player.pl

Platforma Player.pl, działa w ramach Discovery Group od sierpnia 2011 roku, ale jest projektem w całości opracowanym przez polski zespół, który połączył liniowy model telewizji z VOD. W grudniu 2020 roku serwis zajął 3 miejsce w rankingu popularności po CDA.pl i Netflix z prawie 3,5 mln stałych użytkowników, a rok później osiągnął 3,8 mln. Przełom nastąpił jednak w lutym 2021 roku, kiedy według doniesień Mediaplanu platforma miała blisko 6,7 mln widzów, co pozwoliło jej wyprzedzić Netflixa i zająć 1 miejsce w ogólnopolskim rankingu.

Sukces Player.pl zbiegł się z decyzją TVN, która zrezygnowała z darmowych treści w serwisie, albowiem wcześniej niektóre tytuły można było oglądać za darmo, pod warunkiem, że obejrzało się cykl reklamowy. Ogromnym atutem Player.pl jest rozbudowana biblioteka treści.

Twórcy Player.pl, wyraźnie promują własne produkcje, z których najpopularniejsze to: „Chyłka”, „Szadź”, „Nieobecny” czy słynny film „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”.

Add Comment

Click here to post a comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.