T-Mobile Ekstraklasa: Dariusz Marzec nowym prezesem Ekstraklasy S.A.

Dariusz Marzec zastąpi na stanowisku prezesa spółki Ekstraklasa S.A. Bogusława Biszofa. 38-latek zacznie pełnić swoją funkcję od 1 lipca. Wiceprezesem pozostanie Marcin Animucki.

– 30 czerwca kończy się 3-letnia kadencja obecnego Zarządu Spółki Ekstraklasa S.A., w tym Prezesa Zarządu, Bogusława Biszofa. Pan Biszof został powołany na swoją funkcję w lipcu 2012 roku. Jego głównym zadaniem była transformacja spółki (znajdującej się wtedy w trudnej sytuacji finansowej i organizacyjnej) w profesjonalną organizację zarządzającą rozgrywkami, prawami mediowymi i marketingowymi oraz zbudowanie kompetentnego zespołu dla realizacji tych zadań. W trakcie trzyletniej kadencji, cele stawiane przed Bogusławem Biszofem, zostały zrealizowane – napisano w komunikacie.

Dariusz Marzec ma 38 lat i jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Zawodowej w Munster. W latach 1990-1996 występował w kadrze pierwszoligowej sekcji koszykówki Stali Stalowa Wola.

Od października ubiegłego roku pełnił obowiązki Dyrektora Zarządzającego w Legii Warszawa. Był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem i sprzedażą. W związku z powołaniem na stanowisko prezesa Ekstraklasy, rozwiązał swój kontrakt ze stołecznym klubem.

– Funkcja Prezesa Ekstraklasy jest dla mnie ogromnym wyzwaniem zawodowym. Pozwala mi połączyć pasję do piłki nożnej z piętnastoletnim doświadczeniem w biznesie marketingowym i sprzedażowym oraz w zarządzaniu. Moje półroczne doświadczenie, zdobyte w czołowym polskim klubie piłkarskim uważam za bardzo pożyteczne. Miałem okazję poznać w praktyce kluczowe wyzwania i potrzeby polskich klubów. Pragnę zapewnić każdego z akcjonariuszy o mojej determinacji w zakresie obiektywnego i równego traktowania wszystkich klubów, niezależnie od tego skąd pochodzą oraz jaką mają sytuację właścicielską i finansową. Liga musi być silna, siłą swoich klubów. Tuż po zakończeniu sezonu swoje pierwsze kroki skieruję do akcjonariuszy od Poznania po Białystok, aby poznać ich problemy i dowiedzieć się jak widzą współpracę pomiędzy klubami i spółką – powiedział Marzec.